30 December 2008

SALAM AWAL MUHARAM 1430H

Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :

“Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun”
Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :

“Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan”

Feel so sad because i have lose to take this oppotunities... =(

17 December 2008

Annoucement

ATTENTION PLEASE.... ATTENTION PLEASE....

HERE I GOT 1 ANNOUCEMENT... STARTING FROM YESTERDAY UNTILL WHAT EVER, I MISZ IMMA NAIMA VOGUE WILL WRITE IN MY BLOG AS MUCH AS POSSIBLE IN ENGLISH... I KNOW MY ENGLISH VERY, VERY WORST, BUT I WANT TO TRY IT... HOPEFULLY 4 ALL MY BELOVED FREN COULD 'help me', 'support me' and 'teach me' TO BECOME BETTER AND MORE BETTER AFTERWARDS. FOR YOUR INFORMATION I ALREADY PUT MY 'oxford dictionary' IN FRONT OF MY KEYBOARD... YOU SEE, HOW FULL OF HIGH SPIRIT I AM... hehehehe.....
AND ALSO I HOPE, WHO HAD READ MY POSTING SHOULD NOT LAUGH WHEN EVER U READ MY WRITING... heheheh... SUPPORT ME Yaaa.... !!!! (o_o)v

15 December 2008

Los & Faun Agent

The best ever after movie...


Last weekend my sister and i go to the Kinta City's TGV to watching 'Los & Faun'... Woowww... i have been wait for a year for this movie... And now i got it... This movie is absolutely the best.... I'm very satisfied of their comedy quality... Afdlin Shauki.... Congrat 4 ur best movie produce... So what should u do??? u still have the chance to watch it now.... Believe me... Sure 'X kering Gusi' while u watching out.... Bestt... Best... Bestttt... The character is very fit to each individual... It make this movie more strong and full with Comedy Mysteries... I love Adlin Aman Ramlie character because he can show the detective expression in comedy way... And not forget to Hans Isaac... He also do their best... Congrat to all af u...


The Casting...

Adlin Aman Ramlie ~ Ahmad Faun(Faun)
Hans Isaac ~ Carlos Rodrigo Gunting(Los)
Erra Fazira ~ Jasmin
Afdlin Shauki ~ Tuan Soffaruddin b Soggod
Dick Johnson ~ Stephen Rahman Hughes
AC Mizal ~ Jefri
Ida Nerina ~ Serina Myisterina
Khairiah ~ Mariam
Din Beramboi ~ Tukang Kebun
Aziz M Osman ~ 'Driver Teksi'
And much more... But my finger cannot go more anymore... hehehehe...



So what are u waiting for??? Go to the nearest Cinema and catch and keep it as ur collection... hehehe...

~~ i dah tengok... u all bile lagi??? (^o^) ~~

12 December 2008

SmiLinG MooN =)

Smiling Moon on Solo (Mid Jawa)
Night Sky on 1st Dec 2008
.
.
.
.
.
.
Something amazing and great was happen last early December...
Its look soooo cute, rite????
Combination between Venus's planet, Jupiter's planet
and 'Bulan Purnama' make some smile icon..
(^_^)

11 December 2008

it's haPPen eVery MorniNg (^o^)









p/s : Tapi aku x sekritikal macam nih...
Aku bangun awal2 pagi, aku g mandi, semayang, masak2 n baru lar pikir2 tk siap2...
So korang jangan pikir yang aku ni awek lembab lak... (o_o)

03 December 2008

The TRUTH about PLASTIC !!!

Did you ever drink
from a plastic bottle and see a
triangle symbol on the bottom
with a number inside???


Do you know what the number stands for? Did you guess that it's just for recycling? Then you are WRONG !!!!!! THE NUMBER TELLS YOU THE CHEMICAL MAKE UP OF THE PLASTIC.....

1) Polyethylene terephalate (PET)

2) High density polyethylene (HDPE)

3) Unplasticised polyvinyl chloride (UPVC) or Plasticised polyvinyl chloride (PPVC)

4) Low density polyethylene (LDPE)

5) Polypropylene (PP)

6) Polystyrene (PS) or Expandable polystyrene (EPS)

7) Other, including nylon and acrylic

What you aren't told is that many of the plastics used are toxic and the chemicals used to create a plastic can leach out of the plastic and into the food / drink.
Think about it, how many times have you or a friend said "I don't like this, it taste like the plastic bottle ..... " ~~ THAT'S BECAUSE YOU ARE TASTING THE PLASTIC ~~

The WORST ONES are Nos: 3, 6, and 7 !!!

DO NOT USE THESE NUMBERS if stated at the bottom of the bottle) !!! Check out this chart that breaks down the plastic, its uses and chemical makeup (I find #7 a little scary)
http://www.epd. gov.hk/epd/ english/environm entinhk/waste/ guide_ref/ guide_plascod3. html

Reusing plastic bottles by refilling them is NOT a good idea. WATCH THIS VIDEO: http://video. wnbc.com/ player/?id= 238518

Microwaving plastic containers affects the chemical make up of the plastic, allowing the chemical substances to destabilize and leach out more quickly into the food you are reheating. You can check out this article that ran in the Wall Street Journal: http://www.mindfull y.org/Plastic/ Microwave- Health-Problems. htm

EVEN one of my favorite "RUMOR DEBUNKING" websites, URBANLEGENDS. ABOUT.COM

Lists the information as: overblown with a grain of TRUTH READ the FULL 3 pages of the article!
http://urbanlegends .about.com/ library/bl- microwave- dioxin.htm

AVOID re-using plastic bottles RIGHT AWAY !!!

27 November 2008

Pahala Sedekah Pada Suami

~~Pahala Berganda Apabila Bersedekah Kepada Suami::

Seorang wanita hartawan bernama Zainab, mendapati suaminya iaitu Abdullah Bin Mas’ud r.a. adalah seorang yang miskin. Beliau berhajat hendak bersedekah kepada suaminya, tetapi merasa ragu sama ada perbuatannya itu diizinkan oleh syariat ataupun sebaliknya.
Pada pandangan Zainab bahawa suami adalah ibarat dirinya sendiri, oleh itu jika dia bersedekah kepada suami sendiri, bererti dia umpama berbelanja untuk diri sendiri. Disini timbul keraguan didalam diri Zainab, lantaran itu dia terus merujuk perkara itu kepada Rasulullah s.a.w.

Oleh yang demikian beliau telah menyuruh suaminya Abdullah Bin Mas’ud supaya bertemu Rasulullah, untuk bertanya hukum isteri bersedekah kepada suami. Abdullah merasa keberatan untuk menanyakan hal tersebut kepada Rasulullah, lebih-lebih lagi perkara itu menyentuh masalah dirinya. Abdullah Bin Mas’ud menyerahkan urusan itu kepada isterinya, terserah kepada Zainab untuk berhadapan dengan Rasulullah, bagi mendapatkan penjelasan.

Zainab walaupun rasa keberatan serta dalam keadaan malu, ia pun pergi ke rumah Rasulullah, sesampainya diambang pintu rumah Rasulullah didapati ada seorang wanita telah berada di situ. Setelah saling bertanya, didapati keduanya mempunyai tujuan yang sama, keduanya juga agak merasa segan-silu untuk bertemu sendiri dengan Rasulullah s.a.w.

Sedang kedua wanita itu bercakap-cakap di luar rumah Rasulullah, kebetulan lalu Saidina Bilal, lantas kedua wanita itu minta jasa baik Bilal, agar dia sudi bertanyakan bagi pihak wanita itu kepada Rasulullah s.a.w tentang hokum seorang isteri yang bersedekah kepada suaminya sendiri dan juga anak yatim dibawah jagaanya. Wanita tersebut juga berpesan agar tidak memberitahu Rasulullah tentang pengenalan dirinya, kerana mereka merasa malu jika Rasulullah mengetahuinya.

Bilal segera menemui Rasulullah s.a.w. dan menyampaikan maksud kedua-dua wanita itu. Setelah Rasulullah mendengar masalah kedua wanita itu, lalu Rasulullah s.a.w. meminta Bilal memberitahu kedua wanita itu bahawa bagi wanita yang bersedekah kepada suaminya itu akan mendapat dua ganjaran dari Allah SWT, ganjaran pahala yang pertama ialah pahala sedekah dan keduanaya ialah pahala kerabat

Bedasarkan sabda Rasulullah itu menunjukkan bahawa bersedekah kepada kerabat itu sangat dituntut. Memang sewajarnya orang yang terdekat itu diberi keutamaan di dalam pemberian sedekah kerana dengan sedekah itu akan mengeratkan lagi hubungan antara kerabat.

Kesimpulannya, walaupun Islam menyuruh sangat agar seseorang itu bersedekah kerana sedekah itu mempunyai berbagai fadhilat dan kelebihan, sehingga akan menjadi payung di Padang Masyar kelak. Namun sedekah itu bukanlah menjadi bebanan kepada sesorang, kerana sedekah itu kalau tidak disuruh oleh syarak, pasti akan dilakukan juga oleh seseorang. Sebab itu orang bukan Islam pun kadang-kadang dia besedekah juga walaupun mereka tidak tahu dosa pahala. Jadikanlah sedekah itu sebagai amalan dan budaya dalam hidup seorang muslim, kerana ia akan mengeratkan hubungan persaudaraan dan menimbulkan kasih sayang di antara orang yang bersedekah dan yang menerima sedekah. Mengukuhkan persaudaraan Islam, dan akhirnya dapat mewujudkan masyarakat Islam yang harmoni dan menjadi contoh kepada masyarakat lain, mungkin akan mendorong mereka mendekati Islam apabila melihat masyarakat Islam yang begitu cantik dan indah, hidup saling bantu-membantu.

26 November 2008

Sajak Kematian

Sajak kematian... Merupakan sebuah video yang telah di larang penayangannyer... Ape lar manusia sekarang ni... Asal nak bagi tazkirah jer mesti nak protes... Kalau sal pendidikan sex leh jer ajar start skolah rendah... Tapi kalau sal Agama Islam espcially sal kematian da kene band.. Ade jer yang x pueh ati...

Aku baru dapat tengok video ni... Walaupun video ni memang dah lame terbit, tapi sekarang baru aku tau kehadirannyer... huhuhu... ketinggalan tol... =O Memang agak seram lar jugak...

Secara kesimpulannyer, bagi pendapat aku, video ni still patut disiarkan pada dak2 skolah... Tapi lebih bersesuai adalah bagi mereka dah masuk skolah menengah... Macam kate orang melentur buluh biar dari rebung (Skolah menengah di kategorikan rebung gak lar... =)

25 November 2008

Husband OF the year awards...

Starting off the competition of the
Husband of the year AWARD The honorable mention for :

...
..
.
V
The United Kingdom
:::
::
:
...followed closely by
The United States of America..
~~~~~~~............
~~~~~.........
~~~~......
and then ................
Poland

V
but 3rd Place must go to .........
Greece
VVV
VV
V
it was very very close but
the runner up prize was awarded to.......
Serbia
@@@@@
@@@@
@@@
@@
@
but the winner of the husband/partner
of the year....is.......
Ireland Ya gotta love the Irish
~~The Irish are true romantics..look, he's even holding her hand~~

Woman has Man in it;
Mrs. has Mr. in it;
Female has Male in it;
She has He in it;
Madam has Adam in it;
[No wonder men always want to be inside women! Men were born between the legs of a woman, yet men spend all their life and time trying to go back between the legs of a woman.... ]
Why?
BECAUSE THERE IS NO PLACE LIKE HOME
Okay, Okay, it all makes sense now...
I never looked at it this way before:
Ever notice how all of women's problems start with MEN ?
MEN tal illness
MEN strual cramps
MEN tal breakdown
MEN opause
GUY necologist
AND ..
When we have REAL trouble, it's a HISterectomy

24 November 2008

Carpal Tunnel Syndrome

To prevent 'Carpal Tunnel Syndrome' among Computer Users
......................................................................................................


......................................................................................................



......................................................................................................
Make some exercise on your hand



21 November 2008

Today is Friday...!!!!!

THIS IS YOUR STATE WHEN U COME TO WORK.........
.
.
.
Monday Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday
:::::
::::
:::
::
:
.
.
.
Saturday & Sunday

14 November 2008

About Marriage

Before marriage....
He: Yes. At last. It was so hard to wait.
She: Do you want me to leave?
He: No! Don't even think about it.
She: Do you love me?
He: Of course! Over and over!
She: Have you ever cheated on me?
He: No! Why are you even asking?
She: Will you kiss me?
He: Every chance I get.
She: Will you hit me?
He: Are you crazy! I'm not that kind of person!
She: Can I trust you?
He: Yes.
She: Darling!
After marriage....
~~Simply read from the bottom to the top... ~~

11 November 2008

Candid Camera Danger!!!

~No CanDiD CamErA iN RusIa~

This is not a joking but real story from Rusia. After u watch it, u will know between 'JoKe' and 'ReaLiTy'

video

::how poor that boy =( ::

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin