28 February 2011

Dilema Anak Dara

Dilema-lema aka situasi2 yang sering di lalui oleh anak2 gadis + mak gadis + dan seangkatan dengannya... Kekeke...

Di Awalan Anak Dara

Makcik 1 : Bilenyer kamu nak kawen ni????
Makcik 2 : Kamu jangan lambat sangat kawen, dunia dah nak kiamat dah....
Makcik 3 : Kamu bile lagi???

Bila Anak Dara kawen awal

Makcik 1 : Awalnyer dia kawen... Dah gatai sangat lar tu...
Makcik 2 : Agaknyer dah terlanjur kot... Tu yang kalut2 nak kawen...
Makcik 3 : Takut sangat kalau jadi andartu... Tu yang pas SPM terus kawen...

Bila Anak Dara (tua) x kawen2 lagi....

Makcik 1 : Tu lar memilih sangat... Dulu mase ade orang masuk meminang, kamu tolak...
Makcik 2 : Dah perangai rupe camtu, sape yang berkenan...
Makcik 3 : Ponpuan, kalau blajo tinggi2 laki takut


Berlainan pula keadaannyer kalau Anak dara ini telah berkawen...

Bila bermesra dengan suami

Makcik 1 : Macam dia jer yang ade laki dalam dunia ni
Makcik 2 : Mule2 kawen, mmg berkepit... Tunggu lar dah lame nanti...
Makcik 3 : Orang darah mude

Bile x mesra dengan suami

Makcik 1 : Ade krisis lar tu...
Makcik 2 : Baru kawen dah macam ni... Ntah lar camne dah tua nanti...
Makcik 3 : Ni lar dia budak2 zaman sekarang...


Pastu berlainan pula situasi bile si wanita itu sudah beranak atau xdapat2 anak...

Bila dah ade anak pertama

Makcik 1 : Bile nak yang ke-2 lak???
Makcik 2 : Xkan nak anak sorang jer. Sian along xde kawan...
Makcik 3 : Pasni try dapat anak kembar lak...

Bila ade ramai anak

Makcik 1 : Amboi dah macam kilang wat anak jer...
Makcik 2 : X reti2 nak benti beranak ker???
Makcik 3 : Terover subur lar plak...

Bile xde anak

Makcik 1 : X subur lar tu..
Makcik 2 : Ade penyakit agaknyer...
Makcik 3 : Pakai perancang lar tu... Moden katekan


Bile anak dah membesor dugaan pun ade gak... huhuhu...

Bile anak2 bijak pandai

Makcik 1 : Camne x pandai, dah sumbat mcm2 vitamin lar, tuition lar. Anak kite pun klu di buat camtu, jadi genius gak...
Makcik 2 : Alaa x sengaja jer pandai tu
Makcik 3 : Mentang2 anak pandai, eksennnn...

Bile anak2 kureng pandai

Makcik 1 : Mak borek, anak rintik
Makcik 2 : Dah asal pun tebgin, sampai bebile pun camtu...
Makcik 3 : Tengok baka dari sape lar kan...

Bile dapat anak Bertanggungjawab

Makcik 1 : Amboi, beruntung yer dapat anak baik... (dgn nada iri)
Makcik 2 : Anak kami pun ape kurangnyer...
Makcik 3 : Macam dia jer ade anak dalam dunia ni...

Bile dapat anak kureng2 sikit

Makcik 1 : Mane x tumpah kuah kalau x ke nasi
Makcik 2 : Mase kecik2 dulu xnak didik betui2, sekarang dah nyusahkan orang
Makcik 3 : ????


Dah jadi nenek pun banyak dugaannyer...

Bile dah ade cucu

Makcik 1 : Tengok, bukan main eksen lagi. Mementang banyak cucu
Makcik 2 : Kilang wat anak mmg produktif hasilnya
Makcik 3 : ????

Bile Xde cucu

Makcik 1 : Sian dia... Keturunan x subur mmg camtu
Makcik 2 : Nak wat macam mana, xde rezeki
Makcik 3 : Padan muke dia...

25 February 2011

Permata untuk ku.....

Sekarang ini jiwa lebih melayan lagu seperti ini....
Jiwang kan Cik Gedik sekarang??? Kekekeke





Permata Untuk Isteri

Telah kusiapkan
Satu daerah paling sunyi
Dalam hati ini untuk kau isi
Sebagai isteri

Untuk kau penuhi dengan kemuliaan
Seorang wanita
Untuk kau beri erti dengan kelembutan
Untuk kau hargai dengan kasih sayang

Ku ingin kau jadi wanita mulia
Yang tahu harga budi dan hati
Seorang lelaki bernama suami

Kerana engkau isteri...
Ku ingin kau mengerti
Bahawa hidup ini tak semudah yang kita janjikan
Yang kita janjikan
Kerana kau isteriku

17 February 2011

Selamat berRAJA Sehari, Dila

Mesti Puan pengantin bertarik muka tatkala Cik Gedik agak kelewatan dalam mewar-war kan Puan Pengantin ni dah jadi "Puan" dah... hohoho... Maap yer Puan Dila... Arini baru sempat nak update.... Kalau tau, Cik Gedik yang hot dan sensasi ni amat lar Bizi.... Kui3...

Puan Dila ni kawan Cik Gedik mase kat Poli dulu... Satu kelas dalam DKA 6A... Kelas yang paling huru hara yang pernah aku diami... Muahahaha... Dan bile gather2 camni, teringat lak zaman hingusan yang lalu.. kekeke....

[Warga huru-hara]

[Anak dara + Mak Dara + Bakal Mak Dara]
Golongan ini lagi huru-hara.... Hahaha...


Yang ni lak golongan Huru-hara + Golongan Sopan Santun....
Yang 'Sopan Santun' tu ofcos lae Cik Gedik... hahahaa...


Ok lar itulah suke duka perjalanan ke Parit Buntar untuk kenduri Dila... Aku ke sini, bukan drive sendiri... Giler sehhh aku nak drive sendirik, mau terjun sawah aku kang.... Jadi Cik Gedik mengambil keputusan untuk menjadi penumpang kepada Mr Ravi... Ngeh3.... (Kindly be inform, bukan berdua2an ek... Endang pun ade...)

Pape pun thanks a lot to Mr Ravi yer..... Next Kenduri is Sunarti Idris & Moy Razali (InsyaAllah)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin