Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

05 March 2009

Cuti-cuti Malaysia @ PERAK

Kali ni saya nak cite sal 'Holiday'... Semo orang suke holiday kan... Saya pun suke.. Suke sangat jalan-jalan... Nak lagi bile ade orang drive [Mesti Mr Black secret tersenyum.. ] ... Tapi memandangkan saya ni bujang lagi dan sekarang saya menetap kat Perak so, saya hanya akan search @ suggest tempat2 sekitar Perak... Ok pe Perak... Banyak jer... So far aku takat pilih tempat yang Universal... Tempat-tempat yang romantik akan dibincangkan kemudian...

**********
TEMPAT PERTAMA

PULAU PANGKOR
'
Menarik tempat ni... Pantai yang cantek, leh g snorkeling, leh jemur badan, main pisang and macam2 lagi aktiviti Pantai... Anda yang couple leh jugak ke sini... Asal jangan wat bukan-bukan udah... hehehe..

**********
TEMPAT KEDUA
.
GUA TEMPURUNG
.
Kalau suke yang adventure tapi bukan tahap yang keterlaluan, anda boleh lar ke Gua Tempurung yang terletak kat Gopeng sana... Ada 3 pakej... Small, Medium & Large... Macam saiz baju daa... Tapi betol lar aku cakap ni... Pada yang nak bawak budak2 kecik OR nenek budak baik amek pakej SMALL... And pada yang suke basah2 dalam Gua leh amek pakej Large... Janji korang larat explore 3jam dalam sane... Aku dah khatam da... Memang best... Tapi kelaparan bile kuar Gua... kekeke...

,
**********
TEMPAT KETIGA
,
BUKIT MERAH LAKE TOWN RESORT
,
Xpenah sampai ke sini sebenarnyer... Sebab tu teringin sangat nak pergi... Selain leh mandi2 kite leh nikmati keindahan alam... memang tempat yang sesuai untuk bercuti... Insyaallah, cuti sem nanti sampai lar kami ke sane... Leh posing ngan Orang Utan... heheheh... [Adakah betol Mr Black Secret???]
.
**********
TEMPAT KEEMPAT
.
KOLAM AIR PANAS SUNGKAI
.
Aku penah sampai ke sini sekali... Mase family day UTP last year... Tempat ni best... Tapi malangnyer mase pergi tu aku x sempat nak mandi2 kat sotong ni ataupun pergi merendam2 kaki di kolam air panas... Sayangnyer.... So next destination mesti nak ke sini kembali... Wahai sotong yang besar, nantikan kehadiran saya di sana... ( + nak layan jakuzi gak nanti... lagak cam orang kaya... hahahaha...)

**********

TEMPAT KELIMA

LATA KINJANG

Walaupun umurku telah mencapai hampir 24thn, tapi aku masih lum pernah mandi kat sini... Pernah datang sekali.. Tapi takat menjenguk jer.. huhuhu... Target lar jugak ni... Selain leh mandi manda leh gak berkelah makan-makan sambil menikmati keindahan alam... Very nice place... Siap lar ko nanti, akan ku serang Lata Kinjang ini nanti...

4 comments:

Mohd Hafizd said...

alangkah indah klo kt labuan ade air terjun~

Anonymous said...

bestnyer tempat-tempat ni...nanti leh r kite g eyh?xsabonyerrr...

Imma Yusri said...

To Pitya : Xde air terjun ko leh layan laut jer... jadi lanun... kekeke..

To Tan Sri Afif : Mane leh kite g same2... dia kan sentiasa ada agenda rasier ngan cik secret.. =P

Jasmeen HomeDelight said...

Salam Cik Ima...
best dpt jalan2...

re : akak kat s.alam...kalo nak order kek, kene self collection @shah alam or dataran ara damansara, PJ.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin