24 November 2009

mY New Life

Aku rase ini yang terbaik untuk aku pilih. Dah 2 minggu aku x pat nak wat pape, sekarang, aku kena bangkit lar...

Bangkit dengan dunia BARU
Bangkit dengan semangat BARU
Bangkit dengan agenda BARU
Bangkit dengan harapan BARU
Bangkit dengan jiwa BARU
Bangkit dengan azam BARU

&

Kalau ade rezeki, aku menanti CINTA sejati ku... (^o~)v

Kalau ikutkan saja kate hati. Kalau di kenangkan balik kisah lame, jangan harap aku akan pulih. Dalam buku Jangan Bersedih pun kate, kita jangan mengimbau kenangan lalu. Xde pape gunanya.

Kat sini aku buh sikit sedutan yang suke dalam buku tu..

"Janganlah anda hidup di dalam mimpi-mimpi buruk masa lalu, atau di bawah bayang-bayang kesedihan masa lalu. Angkatlah diri anda dari fantasi tersebut! Apakah anda menginginkan berbagai musibah dan pengorbanan tersebut berulang kali? Apakah anda mengharapkan matahari kembali ke tempat asalnya, bayi ke perut ibunya, air susu kembali ke payudara ibu dan air mata ke dalam kelopak mata, padahal semuanya hanya akan mengalirkan kembali air mata anda. "

Banyak lagi kata-kata EMAS, Hadith2, Puisi dan Firman-firman Allah swt yang begitu menenangkan. Memang betul ape yang terjadi pasti terjadi. Kalau kita sekat pun, akan terjadi jugak dan hati kita tetap akan terluka. Aku luka sekarang mana tau selepas ini aku akan temui penawar yang lebih baik dari yang dijangkakan.

"Tidaklah seorang mukmin dilanda kecemasan, kelelahan dan kesedihan melainkan Allah akan menghapuskan kesalahan-kesalahannya"

Hope all will back on their position after back... Chaiyokkkk...!!!!

psstttt : sekarang feel cite Full House balik.. Ntah nape?????

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin