08 April 2011

Saham Dunia & Akhirat

Assalamualaikum kepada kawan-kawan sekalin.... Di sini Cik Gedik nak lar memberitahu, nak kongsi same-same sesuatu yang kite perlu kongsikan supaya ada insan lain yang mendapat manfaatnyer... Actually menda ni Cik Gedik dapat tau dari seorang sahabat kat UTP ni... Berkenaan dengan sumbangan derma kepada rakyat palestin di sane... Yuppp sesungguhnya NGO ini adalah 1 badan InsyaAllah kite boleh percayai di mana mereka telah menjayakan beberapa projek kat Palestine sane... Dan NGO ini dikenali sebagai AQSA SYARIF... Yang lebih menarik, projek yang dijalankan dan di usahakan bukan lah sekadar projek jangka pendek, tapi amat bermanfaat sampai ke anak cucu InsyaAllah...

Ape yang korang leh sumbangkan??? Ofcos lar duit kan... Kekeke... Tapi korang leh pilih bahagian mane duit itu nak dihalakan.... Contohnya seperti berikut :
  1. Nak bina kilang roti
  2. Projek anak angkat jarak jauh
  3. Projek beg sekolah
  4. Bantuan kanak-kanak pesakit cancer
  5. Perternakan lembu, kambing, ayam & arnab
  6. Projek ternakan ikan air tawar...
Tengok, projek2 mereka ni mmg untuk jangka masa panjang... Jadi nak tau lebih lanjut sila klik SINI....

Awat mase ni Cik Gedik masih lum beri sumbangan.... Pape pun, InsyaAllah kalau ade rezeki saya akan tunaikan tanggungjawab kite... huhuhu....

Nak derma senang jer... Leh bank-in jer... Ada 2 jenis akaun k :
  1. Tabung Palestin (Maybank Islamic - 5515 7500 4299)
  2. Tabung Pengurusan ( CIMB Islamic - 1216 0000 4521 01)
Tabung Palestin : Sumbangan yang dihulurkan khas untuk projek2 di Palestin semata

Tabung Pengurusan : Sumbangan ini digunakan bagi membiayai tenaga kerja sukarelawan, kos2 pengendalian dan pengurusan...


p/s : Marilah sama-sama kite membantu....

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin