Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

15 May 2012

Majlis Perkahwinan : Henna

Aku sangat sukekan Henna ku... Love it... Cume sayang, di sebabkan pengaliran darahku begitu aggresif, Inai ku menjadi semakin hari, semakin hitam... Especially, during on my big day.... Uhuuu...~~~ Aku buat Henna dengan Indian... Memang sengaja cari India, sebab aku percaya mereka ni lebih pakar soal henna ni... Dan dah rezeki aku, aku telah menemui Mrs Shobha di laman web beliau.... Syukur sangat2 urusan nak cari tempat henna ni semudah di hujung jari jer... Walaupun sebelum ni aku penah jer pergi ke Little India. Tapi xdapat pun pape hasil...
[Inilah Henna saya... Pic ni yang paling jelas... Kekeke... Dalam gambar look just nice kan... Tapi realiti agak gelap... memang terlajak gelap pun... Hahaha... Tapi  I Love the Inai]

Dan bertambah untung lagi, Mrs Shobha pakai Henna 100% herba... Seriously, kalau korang penah pakai inai chemical, mesti dapat merasai perbezaannya.... Cume aku jer, terhyper active... Warna Inai aku menjadi sangat cantik selepas seminggu memakainya... Seminggu tu... Hahaha... Well jangan risau, mengikut kebiasaan manusia, warna inai akan menyerlah selepas 54 jam ok...


Pada sape2 orang sekitar Ipoh or luar Ipoh sekalipun, dan mencari2 tempat nak wat Henna sempena perkahiwnan anda, bolehlah menghubungi Mrs Shobha, (jangan takut, Mrs Shobha sangat ramah)

Shobhanaa Bridal & Herbal Beauty Care
33A, First Floor, Jalan Sultan Yussuf, 
(Ipoh Old Town Little India) 
30000 Ipoh, Perak. 
(Opposite Kalai Curry House) 
 Tel: 012-5055807
http://www.shobhanaa.com/

Operating Hours:11:00am till 7:00pm 
Closed on Tuesday
(Open During Public Holiday)

*** Mrs Shobha biasa buat henna untuk pengantin di rumah pengantin sendiri... Pape pun semua atas permintaan pelanggan...

Inspirasi bagi design Henna ni aku pilih Ayu Raudhah punya... Xtau nape, aku kenan sangat ngan henna dia... Tapi kalau nak di comparekan antara ayu Raudhah ngan Henna aku, Henna Ayu lebih kemas... Aduhhhh sangat jeles....


Kesimpulan
Memandangkan Henna mase wedding ku agak hitam... Dan memang nak hitam dah pun, maka dia agak spoil lar... Mengecewakan lar jugak... Walaupun dah basuh2 dengan sabun, tapi kaler tetap maintatin, terutama di hujung jari2 ku... Tapi salah aku jugak lar, sebab peram inai itu semalaman... Patutnyer pakai 2 jam dah mencukupi... Uhuu.... (Tempoh pemakaian inai bergantung pada jenis inai, dan perjalanan darah anda k...)

Oleh yang demikian, bakal2 pengantin di galakan mencuba dulu... Wat lar try and test ker... Walaupun nak ukir henna sendiri sekalipun, sila try and test k... Kite xtau macam mane pengaliran darah kite. Setiap orang berbeza2... Ape yang penting, mase wedding anda, semuanya sempurna... InsyaAllah...

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin