Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

18 February 2010

Baitul Muslim Forum ~ Success

Di sini aku nak tunjukan serba ringkas peristiwa yang aku lalui semalam... 1 Malam di Baitul Muslim's Forum.... Sangat menarik.... Sangat memangkin jiwa.... Tiket RM5 tu aku rase berbaloi sangat.... Kalaulah 2 panel ni datang lagi UTP or mane2 yang memungkinkan kehadiran aku, aku akan cuba hadir.... Ustaz Saiful juga dah wat previuw kat blog dia berkenaan Forum Baitul Muslim ni... Klik HERE to view it... Thumbs up to Imma sebab selepas apa yang berlaku padamu membuka ruang hatimu dalam mencari nilai hidup yang sebenar.... Alhamdulillah....

What is "Baitul Muslim"????
Baitul = Rumah
Muslim = Kita semua (Insyaallah)

Forum ini berkisarkan rumah iaitu diri kita sendiri... Bagaimana untuk membina Cinta dalam diri supaya Cinta yang kita berikan sesama manusia adalah berlandaskan Islam atau dalam erti kata lain Cinta kerana Allah... Banyak remaja-remaja sekarang tau nak couple2 jer, tapi bile sentuh isu tanggungjawab, amanah atau keimanan, mesti tergaru-garu kepala... hahaha.... Itulah hakikatnya...

Terketawa aku bila Ustaz Saiful memberi nama baru pada BF & GF...

BF - Buayafren
GF - Gelifren...

[Sempat jugak mengedikan diri]

Ade sikit wardah yang aku suke sangat...

"Banyakan -menjadi- daripada -mencari-..."

"Jadilah lelaki soleh, nescaya akan hadirlah wanita yang solehah untuk anda. Dan jadilah wanita solehah kerana sesungguhnya wanita solehah hanya untuk lelaki soleh"

Mengancam ayat Ustaz Saiful kita ni.... Syabas ustaz....

[Prelude malam bersama Ustaz Habiburrahman & Ustaz Saiful]

Banyak sebenarnya yang diperkatakan... Tapi xlarat aku nak taip.... Semuanya mengupas "Dasar Cinta" yang hakiki... Banyak yang dah silap dengan istilah CINTA ni... X dilupakan juga ustaz Dawi Chayono... Begitu indah mendeklamasikan Sajaknya....


Tadi dapat email dari Ustaz Zuriat... Wahhhh Baitul Muslim semalam masuk paper... Syabas... Siap ade gambar Raihana lagi... Sweet nyer dia... Dia ni dak FYP II dah... Adek2 aku gak nih...

FYI - Raihana ni student fevret Abg Zaini... Kalau Abg Zaini tgk ni, mesti dia bangga...

Anyway, thanz a lot to Heart 4 Islam sebab menganjurkan Forum bertaraf WorLd lagi.... Hope next time leh wat lagi... Insyaallah barang yang baik akan mendapat sokongan semua dan Berkah Allah swt...

2 comments:

aya hidayah said...

hehe.....tq sbb dtg~ ^^

Imma Yusri said...

hidayah : welcome2.... tp memang puas ati... twink..~~~~

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin