27 September 2010

Cinta Sejati Abang padamu...

Cinta sejati

Yer abang mempunyai 1 CINTA Sejati. Dan abang berharap sangat andai CINTA Sejati abang ini dapat dicurahkan kepada seorang gadis yang luhur CINTA nya pada abang.


Tapi,
Ade syarat untuk mendapatkan CINTA Sejati abang ini, iaitu :
  1. Mempunyai Ijazah Sarjana Muda aka Degree (Dak U)
  2. Keluarga @ latar belakang yang kaya raya
  3. Mempunyai pekerjaan tetap sebagai LECTURER (only)
  4. Mampu menanggung abang ZAHIR & batin
~~~Extra advantage - Mempunyai rupa paras yang menarik lagi sesedap mata memandang...


Ayang 1
Abang, saya ingin menumpang kasih dan CINTA sejati abg selamanya. Sudikah abg menerimanya???

ABANG
Maaf ayang... Ayang x layak. Sesiapa yang impikan CINTA Sejati abg ini mestilah menepati semua ciri2 di atas. Ayang awal2 dah sangkut. Ayang takat diploma jer. Tapi abg, gah melangit ngan Degree abg. Kita x sekufu, sayang... Ayang X layak....


Ayang 2
Abang... Saya Ayang 2... Cinta abg CINTA Sejati. Sudikah abang menghulurkan Cinta abg itu padaku???

ABANG
Begitu abang kagum ngan Cinta sejati Ayang 2... Tapi sedarilah sayang, ayang bukanlah dari keturunan yang kaya raya. Bukankah dalam Agama kita menekankan pencarian jodoh mestilah di pandang kepada hartanya.... Maaf sayang... Ayang bukan pilihan abang...


Ayang 3
Abang, sekian lama ayang mencari sebuah CINTA Sejati. Dan akhirnya ayang temui abang. Abang, sudikah abg mencintai ayang dan mencurahkan CINTA Sejati abang???

ABANG
Ayang. Perkahwinan bukanlah sesuatu penyelesaian kepada semua masalah. Malahan permulaan kepada masalah yang lebih mencabar. Ayang belum bekerja... Ayang belum lagi menjadi lecturer... Ayang x memenuhi kriteria isteri abang yang ke-3, sayang. Abang xleh terima kalau isteri abang tidak mempunyai pekerjaan tetap... Maaf sayang. CINTA Sejati abang hanya untuk insan yang benar-benar layak..... Dan yang nyata ia bukan untuk ayang...


Ayang 4
Assalmualaikum abang... Sayalah Cinta sejati abang. Adakah andaian saya ini benar????

ABANG
MAAF sayang... Ayang 4 tidak layak. Abang terpaksa menyatakan demikian kerana ini reality yang abang lihat ada pada diri ayang. Ayang ada Degree, berasal dari keturunan yang kaya-raya dan seorang lecturer... Tapi sayang, ayang sangat kedekut. Kenapa ayang tidak mencadangkan supaya ayah ayang lantik abang sebagai pemangku CEO syarikat ayah ayang??? Ayang tahu, abang memang layak... Kenapa ayang biarkan abang terkontang kanting, sedangkan ayang boleh membantu???? Andai ayang membantu dahulu, sudah tentu kite sedang melayari bahtera ini dengan bahagia, denga CINTA Sejati... Maaflah sayang, ayang benar-benar x layak. Walau sesuci mana Cinta ayang, tapi ianya bukanlah untuk abang....


Ayang 5
Abang.........

ABANG
Ayang 5 x perlu berkata apa-apa... Cukuplah dengan jelingan matamu abang sudah mengerti...

Yaa... CINTA Sejati ini abang ingin curahkan padamu, sayang.... Ayanglah insan yang abg cari selama ini. Yang abang dambakan selama ini... Ayang mempunyai Ijazah Sarjana Muda dan berasal dari Keluarga yang agak kaya (Walaupun bukan lah kaya sangat, tapi dalam hal ini, abang tidak kisah. Cinta kita mengatasi segalanya).

Pekerjaan ayang sebagai Lecterur di salah sebuah institusi pengajian tinggi awam adalah kelebihan buat ayang. Gaji bulan2 pun suatu kelebihan untuk ayang dan juga abang... Yang penting CINTA kita Sejati...

Ayang sangat penyayang... Baju pakai abang, ayang selalu hadiahkan. Itu telah membuktikan Cinta ayang sejati untuk abang... Kereta ayang pun dah menjadi milik abang... Terima kasih sayang.

Dan apa yang abang dapat balas dari keltulusan ayang tadi adalah dengan huluran CINTA Sejati dari hati yang tulus dari abang.. Bukan Cinta biasa, tapi cinta luhur yang kekal abadi hingga akhir hayat.

Rupa paaras ayang bukan menjadi ukuran. Cinta abang sejati. Walaupun gigi ayang terabur sekali pun. Walaupun kadang2 abang muak jugak tgk muka ayang yang x bape lawa dari ex2 abang sebelum ini, tapi abang x kisah.... CINTA Abang sejati...


Sebelum abang mengakhiri watikah ini, izinkan abang... Yer, izinkan abang pada suatu hari nanti, andai abang menemui CINTA Sejati abang yang lain, IZINKAN untuk abang curahkan pada dia juga. Dan andai ayang keberatan, anggaplah ini sebagai hadiah CINTA abang pada ayang... Kerana CINTA Sejati abang pada ayang, abang usahakan untuk ayang mendapatkan PAYUNG EMAS di syurga kelak. Lihatlah betapa agung CINTA abang pada ayang...

I REALLY LOVE YOU... TRUE LOVE, sayang...

9 comments:

C'Chanteque Maness said...

hohoho..beb..ape kes lak nie??xmo story kt aku ke??

kalau ciri2 tuh yg dpndang..aku xrse itu cinta sejati la...itu cintakn harta org jer...mmg xguna arr lelaki mcm tu...bwat ppuan,..be carefull arr dgn lelaki mcm nie..huhu

Imma Yusri said...

hohoho.. xde paper... just mental down tetiba... mengenangkan nasib diri yang menjadi mangsa... huhuhu... sob3... tapi menda ni kan bese terjadi sekarang... harta is segalanya...

Rashidi Isa said...

Astaga...aper punya mangkuk ayun mamat tue..nie saper yg nk tanggung bini nie..mamat tue nk goyang A*u dia je ker kejernyer..semua pompuan jer yg kena penuhi syaratnya..kalo mcm tu bior jer mamat tue jadi lelaki tua..banyak plak songehnyer..

emo plak aku..

tp imma, tu bukan true love la..tu love to die namanya..bengkok kalo ko dpt jantan mcm tue..jauhinya..
lagi satu kalo ko dapat payung emas esokko hentak jer dia ngan payung tue..keh..keh..keh..

Imma Yusri said...

klu ko bace pun dah emo, inikan pulak insan yang terkena batang idung dia sendiri.. lg lar... x menangis... tp rugi nangis sebenarnya utk jantan x gune cenggini...

bab A*u tu, elok potong jer... biar sengsara seumur idup... hahaha

klu aku, xmo payung emas jer... aku nak penyapu emas skali.. leh perembat mamat x gune ni ngan penyapu tu...

Rashidi Isa said...

hahaha..^^

C'Chanteque Maness said...

hahahaha...imma ko mmg terbaek!!!

Imma Yusri said...

huda : tq sayang.. aku bukan per, kite cakap reality yg terpaksa ponpuan hadapi sekarang.. ni ade lak nak marah2 aku.. terasa kot??? hahaha

C'Chanteque Maness said...

hahaha...sape makan cili padi dia rase pedas arr imma...sape yg yg bwat..die mmg patut trasa la...sbb tu melenting xtentu pasal...

Imma Yusri said...

tu aku no komen.. aku x maksudkan dia pun. ade lar sikit2.. tp ntah nape nak melenting jer...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin