Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

03 May 2011

Cik Imma is Backpacker...




Tetibe aku ingin sesuatu yang baru yang lebih mencabar.....

Uhuuuu....



Semua ni adalah gara-gara one of my adik aka student lar... Diorang plan nak g Korea ujung tahun ni.... Yang wat aku teruja, diorang ni backpacker jer.... Walaupun semonya ponpuan, tapi diorang ROCK giler.... Disebabkan kejutan budaya sebegini menjadi Cik Gedik teruja untuk jadi backpacker gak nanti...

Walaupun aku baru 2 kali g holiday obersea.... Dan 2 kali jugak guna travel agent... Tapi aku merasakan agak kebosanan bile berholiday ngan travel agent.... Sebab ape??? Sebab semonya telah diuruskan... Aku cume g jalan-jalan dan nganga... Pe menda pun x reti.... Kalau lar 1 day aku kena campak ke sane balik, sumpah aku akan sesat barat.... Muahahaha...

Oleh yang demikian, telah timbul kesedaran dalam jiwa aku untuk mencuba holiday sendiri... Rancang sendiri... Terbang sendiri, mendarat sendiri, cari teksi sendiri... Cari hotel sendiri... Dan yang paling BEST Jalan-Jalan Cari Makan pun sendiri... For mE kalau semo kite buat, maka, makin banyak lar experience yang boleh kite timbe di sane....

Disebabkan terlalu excited, maka aku try google2... Xde lar banyak sangat info dapat, tapi boleh lar... Memandangkan aku xde destinasi sahih yang ingin dituju... Hohoho... Blog ini agak best di kunjungi... "Info dan Tips Percuma". Selepas ini aku akan google lagi yang lain2. Pasti ramai backpacker di sane...

Jadi, sebagai angan2 awal, aku nak backpacker ngan seseorang ke 2 tempat iaitu ke Beijing China dan ke Australia... Hehehehe.... Ok kan 2 tempat ni.... Pastu tingin nak g New Zealand lak semata nak merasa Bungee Jump... Tu pun kalau aku bran lar... Muahahaha...

12 comments:

n0n0n said...

hahahahahaha....go3....

Anonymous said...

boleh jer..^^
nnt kite bwkkan k..

from:. dak-cuk-mo-man-tai~

Imma Yusri said...

nonon : bkn ko pun seorang backpacker sejak azali lagi??? hohoho...

dak cuk : sape lak nak suh dia bawak... kite dah de someone yang leh bawak kite jadi backpacker tau...kekeke...

n0n0n said...

hahhahahahaha...aku dh pusing abis satu malaya....tinggal sabah sarawak je.....penat weh merantau sorg2....

Nurul Ashikin said...

uik kak imma! jom la join dgn cikin! gi perth bulan 9 nie. 2minggu lepas raya! if ada ape2, contact cikin jer! cikin gi perth pun dalam 3 org je. :)

Imma Yusri said...

nonon : alaa xmo malaya jer. aku nak luar skali... hohoho...

cikin : kamu biar betui??? bestnyer.... tp cam xcukup sen jer... akak de plan bln 7... so mesti x sempat menabung... huhuhuu

C'chanteque Manes said...

imma...jom begpacker gie langkawi..aku n En.Baby dh lame mrancang..tp xmjadi2...jom arr..ajak seseorg tuh skali...kekeke

Imma Yusri said...

wah3... ko plan bile??? sekarang kite kan kena saving sempenan panggilan sabah.... hehehe... klu ujung tahun ok gak kan...

C'chanteque Manes said...

plannyer dr bln 2 lg..tp asyik delay jer..bleh gak kalu nk ujung thn..nnt kite rancg leklok..hihihi...

Imma Yusri said...

ok2... cun... klu en adik xpat ikut aku leh jer g sendiri.. dlm malaysia senang lagi.... xyah nak rooming2...

C'chanteque Manes said...

orite..papehal nnt aku roger2..hik3..

Imma Yusri said...

wokey... roger & out

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin