Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

31 July 2012

Ingat Sonok sangat dengan Kuali Happy Call

Mase memula beli kat Groupon, memang aku excited giler... Happy tu xtau lar nak describe macam mane... Diri ini seolah-olah sedang menari di kayangan.... Hohoho.... Mase ni gak, bukan main excited aku mencari resepi2 yang boleh aku masak menggunakan kuali ini nanti.... Semangatkan saya??? Hahahaha....


Well, Resepi2 @ idea2 nak masak guna happy call bolehlah Click SINI..

Tapi last week mase aku try masak Ayam Ala-ala Kenny Rogers (Aku lar masak kunun, walhal, laki aku yang wat.... kui3), hasilnya mengecewakan.... Uhuk3.... Apsal aku kecewa??? Aku rase kalau panggang bawah api pakai aluminium foil or bakor dalam oven lagi better.... Lagi harum, lagi mengancam.... Bile pakai Kuali Happy Call ni, masakan hilang harum.... Ntah mane ntah ilang sedapnyer bau masakan aku.... Rase pun, idak ler best sangat... Dah bau ilang, ghairah nak merasa tu kureng sikit lar.... Uhuuuu.....

Jadi dah menda dah beli xkan lar aku nak bazirkan lak... Lagi menyakitkan hati, lepas beberapa minggu aku beli, tetibe adu kuar lagi iklan. Kuali yang sama, tapi harga yang berdentum jauh lebih murah dari aku beli... Sakit hati wehhhhh..... Brand dah same... Apsal leh kasi murah giler... Hangin... Hangin.... Xper lar, menda dah lepas... untuk sedapkan hati, close jer lar window groupon tu.... Hahahaha....

ORIGINAL
Made In Korea
(Kalau beli dari brand yang lain, aku dah check memang xde tulis buatan dari mana... Rase dari China lar kot, sebab harga jauh murah dari Happy Call ni....)

Tapi magic x magic lar... Sekali kau masak, terus dapat 2 menu... Murtabak seketul... Roti john berketui2.... Memang syiok lar.... So sape2 pasni gunakan happy call, jangan riso... Sebab setiap kali korang masak, mesti kuar dua menu... contohnya, kalau masak ayam, mesti lastnyer jadi ayam ngan udang.... Kalau masak Ikan Siakap bakor, mesti lastnyer jadi Ikan Siakap dengan daging kambing... Dan bla... bla.. bla.... lar... Hebat kan.... ??? Muahahaha... (Menyengalkan diri kejap)


p/s : pengubat hati sekarang adalah set 14 pcs Mangkuk Pyrex ku.... Brand Pyrex k.... Bukan cap ayam.... Nanti i post kat sini k.... Kui3....


2 comments:

Anonymous said...

xper..nnt kite try lagi yerk main masak2 pakai happycall..^^




Dak~Mo~Man~Tai

Imma Yusri said...

alaaa dah bg mak pinjam lar... kite main masak2 gune kuali lain lar... ok??? hehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin