06 October 2010

Redhailah...

Ermmmm hari ni hati dah makin sejuk... Alhamdulillah... Xlarat lar nak wat dosa kering (Asek mengutuk orang jer... huhuhu)... Biar mangkok tu jer yang wat dosa... Dok kapel2 ngan awek baru tu... Pergilah... Aku x heran pun... Prinsip aku sekarang, Aku xmo kapel... Aku lebih mencari hubungan yang diredhai Allah sahaja... Mengikut batas-batas hubungan yang Allah telah tetapkan... Tapi ko xmo.. Ko nak gak kapel2, wat can i say....

Ermmmm lebih baik aku Redha dan bersabar atas ape yang dia dah wat kat aku. Atas pemergian dia dari hidup aku... Cukuplah Allah tempat aku mengadu. Dan akhirnya, aku makin tenang... Alhamdulillah.... Hadis di bawah ini sangat berkesan untuk aku yang 'kehilangan' sesuatu ini.... Huhuhu...

"Siapa saja di dunia ini yang kekasihnya Aku cabut nyawanya, kemudian dengan cubaan yang Aku timpakan ini dia (bersabar dan) mengharap pahalaKu, nescaya akan Aku ganti dengan syurga" (Al-hadith)

Key point dia, mesti BERSABAR... Bersabar yer Cik Imma... Xkan kiamat dunia kalau anda kehilangan si polan itu... Si polan ini... And xluak pun hidup aku bila tanpa dia... Tapi sedih tu tetap ade lar... Fitrah manusia. Xberapa kuat menghadapi ujian... Tapi percayalah, apa yang berlaku, adalah yang terbaik untuk kita...

"Tidaklah seorang mukmin di landa kecemasan, kelelahan dan kesedihan melainkan Allah akan menghapuskan kesalahan-kesalahannya" (Al-Hadith)

Dan jangan ingat kalau kite ni senang lenang jer... Huhahuha gelak besau sane sini tanda Allah tu sayang kite. Tidak semestinya... Berwaspadalah saudara dan saudariku... Dunia ini banyak tipu helahnya...

"Jika Allah menyukai seorang hamba, Dia akan memberikan di hatinya suatu kesedihan yang amat mendalam. Bila Dia membenci seorang hamba, Dia akan menjadikan dalam hatinya seruling kesenangan" (Al-Hadith)

Jadi, redha dan paling penting bersabarlah dengan ujian Allah. Dan apa yang nyata, setiap yang terjadi ada hikmahnya. Apa yang kita hilang Insyallah akan di ganti dengan yang lebih baik. Tunggu saja nikmat Allah swt kerana Allah tidak pernah memungkiri janji...

"Sesungguhnya hanya orang-orang yang bersabarlah yang di cukupkan pahala mereka tanpa balas..." (Surah Az-Zumar ayat 10)

Pas bebel2 nak nyanyi jap... Sangat suke lagu ini... Lagu Ketulusan Hati by Marshanda... Penyanyi ni bukan jenis pakai tudung. Tu yang aku x kuasa buh video klip dia... Tengok layout udah ler... Hehehehe...



Aku suke Syair ini... Ditulis oleh Zuhair dalam kitab Harim

Kau akan melihat sendiri keceriaan wajahnya
Jika kau bertemu dengannya
Seolah kau memberikan kepadanya sesuatu
Yang kau sendiri memerlukannya...

p/s : Pasni, ceria balik na.... Cheer up... (^o*)v

1 comment:

Anonymous said...

awk,perempuan yg baik tuk laki yg baik. :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin