04 October 2010

Tak kan pohon Bergoyang, Kalau tak de Angin

Pepatah kat atas ni memang fofular sampai sekarang... Pepatah ni kire same taraf lar fofular dia ngan pepatah lain cam " Kalau dah jodoh xkan kemana", "Sape makan cili, dia yang pedas", " Xkan lari gunung dikejar" and macam2 lar jugak. Pendek kate pepatah2 ni selalu lar jugak menjadi siulan kite... kekekeke...

Okies... Aku bukan nak wat kelas BM ni.. Nak tumpukan pada pepatah "Tak kan pohon bergoyang, kalau xde angin"... Nape aku nak pilih pepatah ni??? Sebabnya pepatah ni ade related ngan hidup aku tatkala ini... Pandai orang dulu2 wat pepatah untuk aku... kekekeke... tenkayu... (*o^)v

Xkan kite happy kalau kite x gembira???
Xkan kita lapar kalau kite x makan???
Xkan kite mengandung kalau x wat projek (@^%$*&^~~*_=+)
Xkan kite basah kalau kite x mandi???

Hahahaha, camtu lar maksud dia kan??? kekekeke...

AND

Xkan aku nak ngamuk kalau orang x wat taik ngan aku....????

Kire same lar jugak maksud dia kan??? kan???? kan??? kekekeke

Apsal aku nak hangin kan??? Bukan aku jer, malah aku mewakili wanita2 lain yang kat luar sane yang turut teraniaya....Yang hangin kat si polan itu, si polan ini, apabila mereka turut di tipu aka terANIAYA lar jugak... huk3... Xkan aku nak wat fitnah, kalau orang tu baik???? (Tu wat kering pahala aku jer)

Apakah sebabnya??????????

Sebab2 kite leh hangin satu badan ngan si polan itu, si polan ini :

  1. Sebab dia menipu kita (Ni leh di jadikan golongan Munafik)
  2. Sebab dia pinjam duit ngan kite pastu xmo bayor... ( Ni ofcos lar... Banyak lak tu... Pastu leh wat bongok jer.... Xmo bayor... Dayusss)
  3. Sebab dia curangi kite (Dah lar main taik ngan ponpuan lain, leh x ngaku)
  4. Sebab dia ade amek sesuatu yang bukan hak milik dia... (ape2 yang korang leh pikir)
  5. Sebab dia kate nak jaga mak, tup2 jaga bini ade lar.... (Ni alasan paling bodoh skali... Orang bongok pun xnak caye)
Tu baru sikit beb... Banyak lagi.. Kalau aku buh, mau kematu tangan aku menaip... Lelaki... Kalau nak wat alasan tibe2 jadi Professor Einstein. Bukan main genius lagi... Tapi kalau dah nipu tu tetap jugak bedebah namanya. Mane ko nak lari??? Kebenaran tetap benar. Itu jugak yang akan terbongkar. And bile dah terbongkar ni yang leh jadi BOMMMMMMMMMMM 1 dunia... hahahaha....

And nak bagitau jugak, hangin ini bukanlah nak buka aib sape2 (bukan nak aibkan. Dah memang sah2 si polan tu hampeh) ataupun nak wat publisiti murahan. Sorry k... Kite cume mahukan KeADILan...(Dah macam parti KeADILan lar plak...) Orang keliling jugde kite wanita murahan. Padahal mereka xtau, betapa jahanamnya lelaki yang mereka pertahankan itu. Pape pun, tepuk dada tanya Iman. Allah dah kurniakan akal, silalah gune....

Kat sini, aku jumpe sekeping hadis yang leh kite wat renungan bersama,

Dari Anas b Malik, ia berkata : Pernah ada beberapa orang mengusung jenazah lalu di hadapan Nabi dan para sahabat. Para sahabat pun lalu mengakui kebaikan jenazah itu. Nabi SAW lalu bersabda : Pasti ! Kemudian setelah itu, lalu lagi beberapa orang dengan membawa jenazah yang lain. Para sahabat pun mengakui keburukannya. Nabi bersabda : Pasti ! Umar b Al-Khathab ra bertanya : Apa yang pasti, wahai Nabi? Baginda bersabda : "Jenazah yang pertama kalian akui kebaikkannya, maka pasti ia akan masuk syurga, sedangkan yang lain kalian akui keburukannya, maka pasti ia masuk neraka. Kalian adalah saksi-saksi Allah di bumi Nya.: (Al-Hadith)


::: Renung2 kan hadis di atas :::

5 comments:

C'Chanteque Maness said...

hahaha...entri ko nie mcm 2 in jeh..sah2 dua org skali terkena...tp kalu xsdr diri jgk..xtau nk kate la...

Imma Yusri said...

hahahaha... tau xper... dah dua2 terlibat... ketiga pun leh jugak...

Rashidi Isa said...

pergh..ko punyer ayat mengancam la kali nie..ni ko bukan bg boom..la..nie ko bg nuklear dah nie..nasib nuklear buatan malaysia..kalo dari iraq ker..rasa debu dah si polan yg terasa terbakar diri tue..ish2..tp jgn r ckp lelaki..ku terasa...ckp sebilangan lelaki udah ler..sedey wooo..

C'Chanteque Maness said...

kalu ktiga tuh nk myelit gak..mmg die pon mental la...hahaha

Anonymous said...

awk..memang sah pun.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin