Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

19 November 2012

Jangan Sekadar Boikot

Rupa-rupanya kecoh kat FB sal BOIKOT McD Breakfast Free Mcmuffin.... Mane aku tau rupanya korang semo boikot... Dah seminggu x online, inilah akibatnya... Hahaha....

Actually, aku pergi amek McMuffin free tu... Free kan.... Tengah-tengah free ni lah nak merasa... Kalau bayor, mmg x kuase aku.... Memandangkan aku memang teringin nak merasa camne lar rase mcMuffin dia ni, semakin semangat lar aku.... Inilah Cik Puan Imma, x pernah merasa pun McMuffin McD... korang yang lain, mesti dah muak makan kan??? kan??? kan???


Tapi bile tengok semo orang boikot, rase geram lar jugak.... Bile time2 camni, baru ingat sal boikot. Baru sedar sal Gaza.... Baru nak kenang nasib kanak-kanak kat sane.... Tapi bile dah abes promo Free McMuffin ni, tetibe aku tengok bebudak yang kate boikot ni, yang jadi peminat tegar Mcd.... Ape kejadahnyer semo ni??? Hohohoh... bak kate orang dalam FB, pilihan di tangan anda....

For me, boikot ni x salah.... Tapi kalau sekadar jerit2 kate BOIKOT!!!!   BOIKOT!!! Xpekdah jugak.... Perang jugak kat sane.... Seksa jugak orang kat sane.. Kelaparan jugak orang kat sane.... Jadi ape kate kalau kite amek tindakan yang lebih proaktif.... Jangan sekadar boikot... Sebab boikot ni bukan leh bantu mane pun.... Silap 1 sen pun x tersumbang dengan laungan BOIKOT!!! itu....

Ok di sini, saya nak rekemen kan 1 tempat yang boleh kite salurkan bantuan... Kesian penduduk kat sane. Banyak yang hilang tempat tinggal, tiada pekerjaan, kebuluran, penyebaran wabak-wabak penyakit.... Jadi, amat lar berbesar hati kalau kite dapat menyalurkan bantuan yang seadanya. Dengan hati Ikhlas, InsyaAllah, sumbangan anda dapat membantu...

AMAN PALASTIN

Korang boleh layari web berkenaan anadai nak menderma. Ingin tahu maklumat lanjut tentang usaha-usaha sukarelawan malaysia di sana.... Dan macam-macam lagi....

Jadi, jangan sekadar boikot. Lebih baik menyampaikan sumbangan, walau sedikit....

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin