Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

01 June 2010

Banjir di UTP

UTP Banjir LAGI????

LAGI????

Nape kena buh LAGI???

Itulah hakikatnyer yang perlu dihadapi oleh penduduk-penduduk di blok 13 & 14... "Kami sering kami berhadapan dengan keadaan banjir tatkala hujan turun dengan lebatnyer... Kalau ujan takat renyai, xde lar banjir lagi... Ni hujan lebat." Begitulah segelintir rintihan yang kami lirikan di sini. Nasib malang yang sering berlaku pada penduduk-penduduk blok 13&14 ini sering terjadi sejak beberapa tahun yang lalu. Dengan erti kata lain, sejak blok ini di tubuhkan, maka banjirlah ia. Kami cuba mendapatkan ulasan daripada Tuan Rektor, tapi x berkesempatan sebab dia berada di KL pada masa ini.

Dalam kejadian terdapat beberapa kereta yang tidak dapat diselamatkan kerana tuan punyer keretanya tidak tahu di mana pada masa kejadian. Selain itu juga, akibat daripada tuan punya kereta yang turun lewat dari opis, maka keretanya juga tidak dapat diselamatkan. Contohnya kereta Dr IK.. Mujurlah banyak juga kereta yang dapat diselamatkan iaitu kereta Proton Saga Dr Madzlan, Unser Mr Mior, Motor Ego En Zaaba, kereta Nissan Latio Dr Ibrisam dan beberapa lagi hasil kerjasama penduduk setempat.

Dilaporkan banjir berlaku akibat saiz peparitan kat belakang tu yang kecil sehingga tidak dapat menakung aliran air apabila hujan turun dengan lebatnyer. Sebelum ini sering kali berlaku banjir di kawasan ini akan tetapi banjir kali ini dikatakan paling buruk dalam sejarah 2010.

Semoga bencana ini dapat menjadi iktibar pada semua. Dan semoga pihak UTP leh suruh studentnyer wat parit kat belakang tu sebagai projek akhir mereka ataupun sebagai salah satu silibus semasa lab. Pada penduduk-penduduk di blok 13&14 sila berjaga-jaga apabila hujan lebat. Kalau susah-susah sangat sila keluar awal sebelum keadaan bertambah teruk...

~Bernama Imma~

4 comments:

C'chanteque Manes said...

wah..hebat jugak cik imma kite nie mnulis berita...hehe..idea last ko tu bagus skali..hehe..

Imma Yusri said...

idea tu mmg bese dipraktikkan kat sini sebenarnyer... just petang tuh x sempat cabut... kuang... kuang... kuang...

n0n0n said...

wahlawei....main rakit best ni....

Rashidi Isa said...

lor..siannyer..hm..tu maknenyer dia x bg beli keta atau rumah lagi..kalo x..sumer masok ayo..hahaha..
so beli la bot atau pun kalit belon..huhuhuhu..^^

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin