15 July 2010

Ayat Pengasih

Doa ini My Abah yang ajar. Dia kate bacalah doa ini selalu. Moga ditemukan jodoh kamu... Mekaseh abah... Susah hati dia tengok anak dia Heart Broken. Masih membujang lak disaat2 sesuai berumah tangga... Huhuhu...

Pastu aku try google... giler memang fofular ayat ini. Mula-mula pelik gak nape Surah Yusof ayat ke 4 ni dijadikan ayat pengasih sebab makne ayat ini macam xde elemen kasih-kasihan. Tapi petunjuk Allah lebih besar dari segalanya. Manusia dibebaskan untuk berusaha, tapi Allah yang akan menetukan segalanya....


Langkah-langkah

Setiap kali bertemu atau bersua dengan kekasih/isteri/suami, bacalah kedua ayat ini. Untuk mendapatkan kesan yang baik, hendaklah diamalkan selalu membaca dihadapannya. Tidak perlu membaca dengan kuat, memadailah dengan hanya membaca di dalam hati. Selain itu agar dikasihi masyarakat, bacalah kedua-dua ayat ini setiap kali lepas solat sebanyak 3 kali.


1 - Surah Yusuf, Ayat 4


Maksudnya:

(ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya: "Wahai ayahku! Sesungguhnya Aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan; Aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku".


Kemudian setelah membaca surah tersebut teruskan dengan membaca keratan ayat di bawah


2 - Keratan Surah Thaahaa Ayat 39

Maksudnya:

dan Aku telah tanamkan dari kemurahanKu perasaan kasih sayang orang terhadapmu; dan supaya Engkau dibela dan dipelihara Dengan pengawasanKu.


Peringatan

Jangan disalah gunakan ayat ini kepada insan2 yang tidak berkenaan... Dan jangan membaca tanpa memisahkan ayat tersebut. Surah Yusuf ayat 4 dibaca sehingga selesai, kemudian berhenti sebentar dan teruskan membaca keratan surah Thaahaa ayat 39. Jangan disambungkan terus dengan bacaan surah Yusuf tadi.

9 comments:

C'Chanteque Maness said...

Tq..for da info..kalu terjumpe mane2 mamat yg aku bkenan nnt bleh la sembur2 ckit..hik3

Naima is IMMA said...

jgn sembur ng air liur skali udah... doa yg ko bg dulu tu aku xleh gune lg... xtau nama sape nak buh... sedih x?? huk3...

C'Chanteque Maness said...

ala~~ rileks Cik Imma...bila da btul2 jumpe Ur Mr.Rite..baru gunakan..ok??xmo cdey2...Xcute muke tuh..=)

Naima is IMMA said...

xcute da ek??? ok2 wat muke poyo lak... kekeke... amin, semoga kite akan jumpe mr rite kite...

Rashidi Isa said...

hm..ayat dia atas nie mcm pernah jer guna..alhamdullah..ayatnye baik sgt..tp jgn salah guna sudah la..tp for cik imma..jgn risau..jodoh x kemana kan..ada la tue mr. rite utuk cik imma..jgn r risau..mkin dah jumpa tp x perasan..buat solat istiqarah ker..mana tau nampak..insyaAllah..mencuba x salah..kan..kan..^^

n0n0n said...

eh?tq imma....nnt aku guna ayat ni kat ko ye?hahahahahaha....gurau je...blm terbukak lg kunci ati ni...btw tq r...insyaallah aku amalkan lps smbhyg....

Naima is IMMA said...

rashidi : insyaallah akan di manfaatkan.. bukan disalah gunakan... huhuhu... istikarah bile kite nak wat keputusan.... sekarang lbh prefer ke solat hajat... mengharapkan hajat tercapai...

nonon : ko ko bace doa pengasih ni kat aku bukan makin kasih, makin keras kot... hohoho... doa ni x semestinya antara suami isteri or anak... tp sesuai jer antara masyarakat... biar org lain x mencik kat kite... ok lar tuh

n0n0n said...

hahaha....setau aku takde org menci aku lg kut....ko je yg menci aku kn?ahaks....

Naima is IMMA said...

mane ko tau hati manusia ni... penuh ngn misteri nusantara.... ahakkkk

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin