Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

25 June 2012

Majlis Perkahwinan : Jangan TAK Iron Tudung

Walaupun dah lame berlalu, tapi aku masih geram dengan mak andam mase majlis bertandang aritu... Geram, sakit hati dan macam-macam lar... Semua ni hanya kerana mak andam tu x iron tudung aku.... Ce korang bayangkan, lepas mekap, aku di kejutkan dengan awning tudung yang bengkok dan tudung yang longgar... Memang hangin sangat mase ni... mekap dah sikit punya cun, tapi ROSAK sebab tudung yang hampeh.... Lagi geram bile akak tu kate, "Selalu tudung ni x payah iron...." Owhhh please, aku tau ko x pakai tudung, tapi alert lar sikit emnda ni... Hal2 perkahwinan, semua orang nak cantik... Kalau x, idak ler sanggup bayar mahal2 kat mak andam... Geram aku.... Pastu kes ke-2nya pulak tudung aku longgar... Longgar giler k... Mase tu, aku rase sia-sia mekap elok2, last2 tudung hancussss..... Tapi akak tu slamber dia kate "Elok jer tudung ni...." Aku xtau lar akak ni xde taste or ape... Dah jelas2 tudung aku spoil, dia boleh cakap macam tu.... Mentang2 dia xde bawak ape2 pin, dia nak lepas tangan macam tu jer... Sorry yer, next time x kuasa aku nak amek dia dah untuk ape2 majlis.... Memandangkan ni majlis bertandang, memang semua barang2 xde.... Menumpang rumah jiran suami katekan.... Kalau ade, awal2 aku dah iron tudung... Hahaha.... [MODE : Sakit hati]

 Sedang sakit hati membaiki awning tudung

Lihat lar gambarnya... Jelas kelihatan herot benyot tudung...
(Sakit juiwa, gambar dah cun, tapi muke, tudung senget...)

Kalau posing senget2 pale, xpe lar... Leh lar cover bengkang bengkok tu...
Tapi xkan semo pose nak senget kepala kot...

Moral of the story 
Kalau boleh, gune jer tudung sendiri... Lagi selesa dan kita tau ape yang perlu kita sediakan.... Xpun, buat macam butik Zaha punya style... Baju, hiasan2, rantai, mahkota, semua amek awal2 kat butik.... So, kalau nak adjust2, nak iron2 kite boleh buat sebelum majlis....

Jang percayakan sangat mak andam... Diorang tu manusia gak... Banyak kelemahannya.... Kes aku sekarang adalah tudung... Ade jer aku dengar kes, baju tercabut pin (sebab fitting x betui), Baju kena tukar last minit... Kate ade orang book lebih awal... (Ni lagi sengal kes) dan macam2 lar.. Jadi ape yang aku nak pesan, follow up selalu... Kalau xleh, ce cari altenatif lain... macam gune barang sendiri, seperti tudung tu....

Tudung ni di sediakan oleh butik Zaha...
Tapi disebabkan aku dah amek awal2 (2 hari sebelum majlis), bolehlar aku iron siap2....
Dagu tu longgar gak... Jadi awal2 dah prepare pin....

Yang ni mase nikah... Tudung sendiri...
Xyah nak cakap ape, memang dah ikut kepala sendiri lar....
Puas hati kan.... Hahaha...

p/s : kepada mak andam, tolonglah jadikan kami (Bride) sebagai wanita paling cun dari hujung rambut, ke hujung kaki di hari bahagia ini.... Tolonglah, kami percayakan anda...

2 comments:

C'chanteque Manes said...

gmbr ats moto tuh cntik klu bwat cover FB...klasik..moto antik tuh..hehe

Imma Yusri said...

hohoho... mmg motor antik pun... laki aku pinjam kat jiran dia... hehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin